KWIECIEŃ 2023
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC KWIECIEŃ
I WIELKANOC
II Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
III JESTEM KULTURALNY
IV KSIĄŻKA – MÓJ PRZYJACIEL
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci;
- rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i mowy opowieściowej, w trakcie tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci;
- stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie litery f, F;
- doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych;
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- wprowadzenie cyfry 9 i owalu jako figury geometrycznej;
- posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy;
- kształtowanie postaw prorodzinnych i patriotycznych poprzez uświadomienie znaczenia tradycji dla świadomości rodzinnej i narodowej – zwyczaje związane ze świętami, regionem;
- rozwijanie kreatywności i samodzielności dzieci w planowaniu i realizacji działań;
- rozwijanie doznań sensorycznych i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej podczas zabaw;
- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie, zabaw;
- zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu nauczyciela.;
- kształtowanie umiejętności współpracy w zespole, dochodzenia do kompromisu, dzielenia się zadaniami do wykonania, czerpania radości ze wspólnej pracy dla innych;
- rozwijanie poczucia własnej wartości i wartości działań podejmowanych na rzecz siebie i innych;
- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem, mycie zębów;
- wdrażanie do samodzielności przez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw i zajęć i sprzątanie ich po zajęciach i zabawie;
- pełnienie dyżurów przez dzieci.