KWIECIEŃ 2023

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC KWIECIEŃ

I WIELKANOC
II Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
III JESTEM KULTURALNY
IV KSIĄŻKA – MÓJ PRZYJACIEL

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

- rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci;

- rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i mowy opowieściowej, w trakcie tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci;

- stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie litery f, F;

- doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych;

- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;

- wprowadzenie cyfry 9 i owalu jako figury geometrycznej;

- posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy;

- kształtowanie postaw prorodzinnych i patriotycznych poprzez uświadomienie znaczenia tradycji dla świadomości rodzinnej i narodowej – zwyczaje związane ze świętami, regionem;

- rozwijanie kreatywności i samo­dzielności dzieci w planowaniu i realizacji działań;

- rozwijanie doznań sensorycznych i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej podczas zabaw;

- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie, zabaw;

- zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu nauczyciela.;

- kształtowanie umiejętności współpracy w zespole, dochodzenia do kompromisu, dzielenia się zadaniami do wykonania, czerpania radości ze wspólnej pracy dla innych;

- rozwijanie poczucia włas­nej wartości i wartości działań podejmowanych na rzecz siebie i innych;

- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem, mycie zębów;

- wdrażanie do samodzielności przez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw i zajęć i sprzątanie ich po zajęciach i zabawie;

- pełnienie dyżurów przez dzieci.